שתף בפייסבוק
שתף בטוויטר
שלח לחבר מאמר זה:
שמך:
אימייל שלך:
שמו של החבר:
אימייל של החבר:
X ביטול השיתוף
פורסם ע"י: קוראים תורה בתאריך: 10:48:43 - 04/09/2015  צפיות: 1555

שתף לחבר

כותרת דבר תורה: פרשת השבוע - כי תבוא (התשע"ה)


פרשת השבוע - כי תבוא (התשע

יהיו דברי תורה אלו לרפואתה של שולמית שולה בת קמר, הקב"ה ישלח לה רפואה שלמה ויחזירה לאיתנה הראשון, אמן!

פרשת כי תבוא

בשבת הקרובה נקרא את פרשת כי תבוא. פרשת כי תבוא היא הפרשה השביעית בספר דברים.עיקר ענייני הפרשה הוא תוכחה לעם ישראל ונושא הברכות והקללות.

הפרשה פותחת בסיום הנאום אותו נשא משה רבנו בפני עם ישראל טרם מותו. בפרשה מפורטות מצוות ביכורים ומצוות וידוי מעשרות. מתואר הציווי לברית אותם בני ישראל כורתים עם הקב"ה ויישומה בכניסה לארץ ישראל. הקמת מזבח ולפרט את האיסורים ואזהרות שונות. הפרשה מסיימת בסיכום קצר על קורות עם ישראל החל ביציאת מצרים דרך מסעם במדבר וכלה בכיבוש צידו המזרחי של הירדן.

הזמן הוא שבועיים לפני היום הקדוש והנורא ראש השנה, יום הדין. ביום אשר בו כלל הבריות נפקדות בו לחיים או להפך חס ושלום, לעושר או לעניות חלילה, לאושר או לצער. ואף יותר מזה, אל לנו לשכוח שכל הייסורים והסבל נקבעים בראש השנה, החל מקשיי פרנסה, קשיי חינוך וגידול ילדים, קשיים אישיים ומשפחתיים עד לכאב הראש ולו לקטנטן ביותר שתוקף אותנו.

גם המאזניים יעמדו לפני הקב"ה בעוד שבועיים כאשר בצידם האחד מצוות ומעשים טובים ומצדם השני עברות חלילה. נשתדל להגיע ליום הדין כאשר באמתחתנו מצוות רבות כך נוכל להטות את הכף וצאת מהדין לחיים ולא למוות, לשמחה ולא לצער, לבריאות ולא לחולי.

עזרא הסופר תיקן לנו לפני כ 2500 שנה לקרוא  את הקללות, פרשת כי תבוא בזמן הזה בשנה, לפני ראש השנה, לזאת כדי שיתקיים בנו "תכלא שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה". אך מדוע? והרי ישנן שנים טובות, שנים של בריאות ושובע?

אלא אנו מבינים שאין שלמות כשבית המקדש אין עומד על תילו. אין שלמות מוחלטת. ובכל שנה מאז שחרב הבית השני אנו אומרים " תכלה שנה וקללותיה...".    

 

"תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב"

בחתונה יש הבדל משמעותי בין המחותנים (הורי החתן והכלה) לבין שאר האורחים והעוסקים במלאכת הארגון.

המחותנים שמחים בעצם העובדה שזכו להכניס תחת החופה את בנם וביתם ושמחה זו היא זו שגורמת לכל המשתה ולכל השמחה הגדולה.

לעומתם, שאר המוזמנים הם אינם שמחים מכח עצמם אלא תחילה משתתפים בסעודה ולאחר שאלו מכל טוב ושתו משקאות אז מתעוררת בהם השמחה.

כך גם הנמשל אותו הגדיל לתאר המגיד מדובנא זצ"ל – כאשר האדם מקיים את תורתו ואת מצוותיו של הקב"ה מכל ליבו ובשמחה גדולה דומה הוא לאותו המחותן השמח בעצם קיום המצווה. ואם חלילה הוא אינו שמח בעצם קיום המצווה הרי הוא כאורח לא קרוי-כאחד שאינו מוזמן, זר.

 

שבת שלום

קוראים תורה - www.torahreading.org.il

דברי תורה על פרשת השבוע

"קוראים תורה" - אתר לפרסום דברי תורה על פרשות השבוע. הירשמו ותתחילו לכתוב ולהגיב!

באתר - אמרות חסידיות, שיעורי תורה, הלכה יומית, חידושי תורה קצרים ועוד...

הערות/הארות/בקשות  admin@torahreading.org.il


גולשים אחרים מצאו עניין גם בדברי תורה אלו:

  • משפט וצדק בעולם ובאדם - פרשת שופטים

  • פרשת השבוע - פרשת כי תבוא

  • דברי תורה - פרשת השבוע - פרשת ראה




  • שתף לחבר

    שתף בפייסבוק

    ניווט מהיר:
    תגובות הגולשים